İsrail’den tahliye edilen Yunanlılar deneyimlerini paylaşıyor

İsrail’den gelen 81 Yunanlıyı taşıyan uçak, Filistinli militanlar ile İsrail ordusu arasındaki şiddet olayları sırasında, gece yarısından kısa bir süre sonra Atina Uluslararası Havalimanı’na indi.

Yunanistan Dışişleri Bakanlığı’na göre, kayıtlı 149 Yunan ziyaretçiden 81’i, Tel Aviv’in Ben Gurion Havalimanı’ndan doğrudan gerçekleşen bu özel uçuşla ülkelerine geri gönderildi. Bu kişiler, düzenlenen iki gezinin parçası olarak İsrail’deydi.

Bu iki gruptan biri 1 Ekim’de Selanik’ten İsrail’e doğru yola çıkmıştı.

Uçaktaki yolculardan Katerina Katrakylaki, yaşadıklarını anlattı. “Hac yapmak için [Batı Şeria’daki] Eriha’ya gitmiştik. Neyse ki temsilcimiz çok yetenekliydi ve mümkün olan her şeyi yaptı. Eriha’dan ayrıldığımızda vurulduğunu öğrendik” dedi.

“İsrail terk edilmiş görünüyordu; özellikle Beytüllahim’den Tel Aviv’e olan yolculuğumuz sırasında endişeliydik. Üç kez durdurulduk ama neyse ki şanslıydık” diye ekledi.

Hamas’ın Cumartesi günkü beklenmedik saldırısının ardından yaşanan şiddet olaylarında ölenlerin sayısı 1.100’ü aştı.

“Öğleden sonra bize adım adım eşlik ettiler ve havaalanına doğru yola çıktık. Barikatlarla ve kontrol noktalarıyla karşılaştık. Durum zorluydu. Cumartesi günü silah sesleri duyduk, bu bizi endişelendirdi. Aynı uçaktaki yolculardan Antonis Zlatanos, “Haç yaptık ve yola çıktık” dedi.

Dün gece Atina’ya dönen diğer yolcu Konstantinos Gontas da Tel Aviv’de bir akrabasının evinde kalıyordu. “Cumartesi günü sabah 6.30’dan itibaren roketler düşüyordu. Sabahtan gece geç saatlere kadar bomba sığınağında kaldık” dedi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?